Gjensyn

Det har vært en liten evighet siden jeg publiserte noe på bloggen.

Kanskje mistet jeg interessen litt? For strikking har jeg ikke sluttet med.

Så var det sånn at jeg plutselig fikk en kommentar og gikk inn på bloggen for å se og godkjenne. Da fikk jeg meg en stor overraskelse. Mange har vært innom min blogg. Veldig mange. Over 16 000 siden sist jeg var innom. Jeg er mildt sagt fornøyd og veldig glad. ( og litt sjokkert)

Da fikk jeg plutselig lyst til å ta opp bloggingen igjen.

Julen nærmer seg, heldigvis. I helgen har jeg strikket noen julekuler.

Julekuler

Oppskriften er fra boken til Arne og Carlos. Disse kulene har vært populære i mange år. For meg har de kommet for å bli.

Jeg strikker mine kuler i mohairgarn. Da blir de litt mindre og litt mer pusete.

Julekuler

Selv om jeg bruker pinne nr 2,5,  går det for unna. Jeg får strikket en kule på en kveld.

julekulerJeg strikker aldri med fire pinner lenger. Jeg har lært meg rundpinnemetoden. Mye lurere synes jeg. Det blir jevnere, mønsteret blir penere og du slipper pinner som faller ut av strikketøyet. Metoden heter magic loop og du kan som meg lære deg det på youtube.

Så med dette kan det vel sies at jeg er tilbake.

Tusen takk til alle som er innom.

 

 

8 kommentar to “Gjensyn”

  1. kreativepinner Says:

    Arne og Carlos sine julekuler strikket jeg en del av i fjor. De er morsomme å strikke de også får det jo så fort! 🙂

  2. Maria Says:

    Velkommen tilbake i bloggmodus 🙂 Herlig!

  3. pomplemos Says:

    Hei! Hvor får du tak i de smarte pinnene? Har googlet og funnet noen på Etsy, men de klarte ikke å oversette pinnenr på de så jeg har ikke turt å kjøpe.

  4. Hilde G. Says:

    Akkurat hva jeg ville vite 😀 Dvs. At man kan strikke julekuler med magic Loop 😀

Legg igjen en kommentar

